رونمایی از کتاب حبیب در خراسان جنوبی 

امروز پنجشنبه ۵ مهر در روستای معصوم‌آباد بیرجند از کتاب حبیب که وصف پاسدار شهید حبیب‌الله علیدوست فرمانده گروهان در عملیات والفجر ۹ رونمایی شد.
کد خبر: ۶۹۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴ - 26September 2024

رونمایی از کتاب حبیب در خراسان جنوبی به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، کتاب حبیب توسط مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با همکاری مؤسسه مردمی آیه‌های استقامت به چاپ رسیده است.

کتاب «حبیب» نوشته «علی محمدی» بوده که خاطراتی کوتاه از شهید حبیب الله علیدوست فرمانده گروهان متولد ۱۳۴۲ در روستای تقاب از شهرستان خوسف از توابع خراسان جنوبی است که سال ۱۳۶۱ وارد بسیج بیرجند و اعزام به جبهه شد.

 ایشان در همان سال جذب عقیدتی سیاسی بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. شهید علیدوست در عملیات‌ها ۴ بار مجروح شد و در سال ۱۳۶۴ به عنوان فرمانده گروهان در گردان امام موسی کاظم(ع) از تیپ ویژه شهدا، در ارتفاعات مریوان منطقه سلیمانیه عراق به شهادت رسید.

«حبیب» شامل یک تقدیم‌نامه، سپاس‌نامه و پیشگفتار است که فصل اول ۱۸ خاطره کوتاه از منش و اخلاق شهید علیدوست که از سوی پدر، مادر، برادر، ‌همسر و همرزمان روایت شده‌اند.

 فصل دوم متن دست‌نوشته‌های شهید شامل دل‌نوشته‌ها، ابیات و خاطرات شخصی به همراه بخش‌هایی از وصیت‌نامه ایشان آمده است و فصل سوم شامل عکس‌ها بوده است.

انتهای‌پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها